Vychytávky Ceedu

Během prvních dvou týdnů provozu se ukázalo, že u vývoje nového Ceedu někdo o tom autě opravdu přemýšlel. Narazil jsem na několik příjemných vychytávek, které pocit za volantem auta vylepšují.

U auta této cenové kategorie je to například asistent pro rozjezd do kopce ve standardní výbavě. U Škodovky se za to připlácí. Princip je následující – stojíte-li v kopci, auto samo podrží po cca 2 vteřiny brzdy, abyste zařadili a mohli se rozjet. Zatím jsem nepřišel na to, jak přesně se asistent aktivuje (zapnutý je pořád, ale podle čeho si vyhodnotí, že je to prudší kopec), budu to muset někdy vyzkoušet. Není to klasický Hill holder známý z aut s automatickými převodovkami, tzn. pokud tři vteřiny uplynou a vy se nerozjedete, brzdy povolí a auto začne couvat. Musíte s tím tedy počítat.

Další příjemnou věcí je hluboce do střechy zakousnuté páté dveře, tedy dveře od zavazadelníku. Proč je to dobré? Protože dveře jsou zakouslé v podstatě na celou délku kufru, tzn. u kufru se otevře obří díra a dostanete do něj opravdu vše, co v něm lze při jeho velikosti převézt. Neomezí vás výška dveří. Nevýhodou, o které jsem v této souvislosti četl je, že pokud máte na autě přidělanou velkou „rakev“, nelze dveře zcela otevřít.

Světla. Pokud necháte vypínač světel zapnutý, při příchodu k autu a jeho odemčení se na dvacet vteřin rozsvítí. Totéž, když zastavíte a vyndáte klíčky, tak ještě dvacet vteřin svítí a pak se sama vypnou. Za tmy příjemná věc. U jiných automobilek se tomu říká „Comming home“ a „Welcome“ funkce.

Tvar předního skla. Přední sklo je nejen hodně sklopené, ale také na dnešní dobu dost ploché. Výhoda tohoto řešení se ukáže za deště. Zatímco ze Škodovek, Peugeotu atd. jsem byl zvyklý, že za deště voda při vyšší rychlostí stékala na boční okna, která pak po zaschnutí byla neuvěřitelně špinavá, u Ceedu odtéká voda někam na střechu auta a boční skla zůstávají čistá. Musím pochválit i konstrukci stěračů. Napřed se mi nepozdával nepoměr délky levého a pravého, v praxi to ale zaručuje setření opravdu velké plochy skla před řidičem. V horní části skla nezůstává nesetřené místo, zlepšuje to výhled.

Rádio. Nejen, že disponuje na volantu tlačítkem „Mute“ pro vypnutí zvuku, ale má v sobě i pojistku proti vybíjení baterie. Pokud autu neběží motor a je puštěné rádio, po hodině se automaticky vypne. Je to v podstatě samozřejmost, píšu to hlavně proto, že jsem někde četl, že při vypnutém zapalování nejde rádio spustit. Nevím, zda to tak opravdu bylo, modelového roku 2013 se to již ale jistě netýká a rádio funguje i bez klíčků v zapalování.

Automatické zavírání a otevírání oken pro všechna okna. U koncernových aut (VW, PSA,…) je pravidlem, že automatiku na dotykové stáhnutí celého okna mají ovladače stahování oken pouze pro okno řidiče. Nemluvě o Rapidu, …. Však víte, na co narážím : - ). U Ceedu je taková možnost u řidiči pro všechna okna (každý ovladač lze „promáčkonout“ tak, aby se jedním dotykem otevřelo celé okno), stejná funkce je pak i na každém jednotlivém ovladači na každých dveřích. Co mi naopak u ovládání oken chybí – u VW byla funkce, že delším podržením odemykání nebo zamykání auta na dálkovém ovladači se okna otevřela, resp. zavřela. Taková funkce u Ceedu není. Škoda.

Osvětlení. Osvětlený je zámek zapalování, takže nemusíte za tmy klíčkem šátrat pod volantem. Osvětlení se aktivuje odemčením vozu. Osvětlena je i otevřená přihrádka před řadicí pákou, která často slouží pro odložení peněženky a mobilu. Snižuje se tak pravděpodobnost, že jedno, druhé nebo oboje v autě zapomenete.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy