Vaše nejčastější dotazy

Nedávno jsem si postěžoval, že dáváte přednost mailové korespondenci před dotazy v diskuzi zde na stránkách. Dovolil jsem si tedy vaše opakující se dotazy na Kiu Cee´d sesumarizovat a odpovědět na ně. Rozhodně to ale neznamená, že nejsem rád, když se ptáte. Naopak, ptejte se dál. Vaše dotazy mi pomáhají ještě lépe poznat auto, kterým jezdím.

Celková spokojenost s autem?

Auto má najeto cca 6.000 km, během kterých se nevyskytla sebemenší závada, což ovšem u nového auta považuji za samozřejmost. Auto nejčastěji slouží pro běžný každodenní provoz (cesta do práce a zpět, cesty po městě), absolvovalo ale již i delší cesty (Jižní Čechy, Německo) a v žádném režimu nezklamalo. Pokud bych tedy měl z dosavadních zkušeností s autem hodnotit spokojenost, tak bych uvedl, že auto je velmi dobré. Pokud bych vztáhl spokojenost k pořizovací ceně, pak bych auto hodnotil jako vynikající. Ve většině pro uživatele důležitých parametrech je auto vzhledem ke konkurentům průměrné nebo nadprůměrné, což v součtu všech vlastností vynáší autu velmi dobré hodnocení i ve všech testech motoristických časopisů.

Nepovedené detaily, věci znepříjemňující dojem z auta?

Největším neduhem, na který jsem prozatím narazil je nutnost měnit manuálně intenzitu podsvícení přístrojového štítu v závislosti na venkovních světelných podmínkách. A to konkrétně kvůli zachování čitelnosti palubního počítače, který se nachází uprostřed rychloměru. Věcí, která si rovněž zaslouží kritiku je plastová výplň podběhů, která je při určitých situacích hlučná (odlétající štěrk apod.).

Zpracování – kvalita a použité materiály?

Zpracování auta je velmi dobré. V autě dosud nic nevrže, jediné, co vydává rušivé zvuky při přejezdu nerovností je roletka zavazadlového prostoru, ať je zatažené nebo stažená. To je ale typická vlastnost všech obdobných roletek, naprosto stejnou věc dělal Passat nebo Volvo.

Použité materiály považuji za velmi slušné. Prozatím nevykazují žádné opotřebení, na dotek jsou v pořádku, vrchní díl palubní desky je z měkčeného plastu. Jedinou nedokonalostí ve zpracování je nepatrně „nakrabotěný“ potah sedadel na sedácích. V nejvyšší výbavě se toto prý nevyskytuje.

Kvalita laku karoserie?

Je brzy hodnotit. Prozatím ji nepoškodily ani odlétající kamínky, nemá ani žádné „Tesco denty,“ přestože karoserie nemá otěrové lišty (lze je dokoupit). Podle množství použitého konzervačního vosku na dutiny vozu se lze domnívat, že koroze nebude problémem Cee´du.

Klimatizace?

V testovaném voze je klimatizace manuální. Funguje bezproblémově, je schopna vychladit interiér i na první nebo druhý stupeň ventilace. Samotná ventilace není hlučná. Zajímavou skutečností je, že navzdory chybějícím výdechům klimatizace pod loketní opěrkou (zadní část vozu chladí pouze výdechy pod sedadly) se zadní část auta chladí dokonce rychleji, než na předních místech. Zřejmě se jedná o pocitovou záležitost způsobenou rozměrným čelním sklem, takže přední pasažéři jsou vystavení většímu slunečnímu záření, než zadní.

Možnost dělat drobné opravy sám? (výměna žárovek,…)

Považuji ji za obdobnou, jako u jiných nových aut. Z důvodu záruky bych jedině doporučil návštěvu autorizovaných servisů. Co se týká běžného uživatelského servisu, pak všechny uzávěry pro doplňování provozních kapalin jsou dobře přístupné, kapacita nádržky ostřikovačů je slušná (doposud jsem za 2 měsíce a 6000 km nemusel dolévat). Výměna žárovky v pravém předním světlometu není problém, v případě toho levého je to obtížnější. Chce to buď cvik, šikovné prsty nebo se na deset minut zastavit v servisu. Výměny servisy dělají za cca 200,- korun včetně žárovky. Podle servisních techniků však novou generaci Cee´du netrápí tak časté praskání žárovek, jako tomu bylo u té první.

Parkování u obrubníků?

Světlá výška Cee´du je standardní pro auta této kategorie, přední převis je ovšem o něco málo delší, než u většiny konkurentů. Nepozoruji, že by ohrožení nárazníků bylo větší, než u jiných aut. Nejrizikovější situace je, když zaparkujete předkem nad obrubníkem sám a před výjezdem si k vám přisedne spolujezdec a předek tak více poklesne. Když si ale prohlédnete přední nárazník, uvidíte, že Kia na to myslela a celý spodek nárazníku má černé „lízátko“ z odolnějšího plastu.

Jaký vybrat motor?

Spotřeba benzinových motorů v poslední době poklesla natolik, že naftové se vyplatí opravdu jen těm, co jezdí desítky tisíc kilometrů ročně. Nebo těm, kteří jsou na dieselové agregáty dlouhodobě zvyklí a vyhovuje jim jejich charakter. Za výbornou volbu považuji motor 1,6 GDI. Ale popravdě, všechny motorizace Kie se jeví jako spolehlivé. Spíše jim lze vyčítat posazení výkonu do vyšších otáček, podobně jako to mívají japonské vozy. Mimo 1,4 disesel, který je přeci jenom v tomto autě hodně líný a jeho praktická spotřeba není rozdílná od větších 1,6 litrových dieselů, výběrem motoru nemůžete šáhnout vedle. Vybírejte tak podle vašich nároků na dynamiku (a peněženku).

Palubní počítač?

Palubní počítač v sobě skrývá tyto údaje: dva měřiče „denního“ počítadla kilometrů, dojezd, průměrnou spotřebu, aktuální spotřebu (ukazuje se sloupcem, nikoliv číslem, funkce je tak obdobná jako u „ekonoměru“ v BMW), průměrnou rychlost, dobu jízdy, teplotu vody v motoru, servisní interval (zbývající kilometry a dny) a menu pro nastavení. Oproti MaxiDotu koncernu VW chybí například ukazatel teploty oleje a počítadlo denní průměrné spotřeby. Funkce počítače jsou dostatečné, jeho slabinou je podsvícení. Viz výše.

Podílí se Kia na testu?

Nikoliv. Auto jsem si zakoupil jako běžný soukromý zákazník, prodejce o záměru použít auto na soukromý stotisícový test nevěděl. Do budoucna se ovšem chystám českého dovozce Kia oslovit. Cílem je jednak získat více informací pro čtenáře tohoto webu, zejména v oblasti servisu a novinek Kia. Stejně tak bych v budoucnu rád porovnal Cee´d s jinými modely značky a čtenářům a majitelům vozů Kia domluvil možnost společné návštěvy výrobního závodu v Žilině. Po 100.000 km pak zřejmě nabídnu dovozci možnost provést technickou inspekci vozu. Nehodlám ovšem jakkoliv znehodnotit unikátnost tohoto spotřebitelského testu tím, že bych si zajistil nadstandardní servisní péči nebo jinou výhodu pro tento konkrétní vůz. Je to konkurenční výhoda tohoto webu oproti motoristickým časopisům, kdy dovozce ví, že konkrétní auto bude testováno a ví, že verdikt časopisu lze ovlivnit inzertním rozpočtem či atraktivním prostředím testování vozu…

Pokud máte další dotazy k Cee´du, pište na mail 2partners@email.cz nebo lépe do diskuze zde na stránkách.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy