Test spotřeby Kia Ceed - kolik km ujede na jednu nádrž?

st. gilgen

839,6 kilometru na jedno natankování, když 344 kilometrů trasy povede po dálnici a cestou tam i zpět bude zapnutá klimatizace a při cestě zpět bude pršet? Bez problémů. Kia Ceed zvládla pracovně - dovolenkovou cestu s přehledem a s rezervou na dojezd dalších 25-30 kilometrů. Průměrná spotřeba dle dotankování pak byla příjemným překvapením.

Když jsem si plánoval pracovně-dovolenkovou cestu k Wolfgangsee nedaleko rakouského Salzburgu, řekl jsem si, že bych to mohl pojmout jako zkoušku, kolik kilometrů se dá se Ceedem 1,4 CVVT s karoserií kombi ujet na jednu nádrž. Neměl to být žádný economy run, ale reálný test. Auto tak zatížili 2 dospělí, jedno dítě v autosedačce a zavazadelník zaplnily dva velké cestovní kufry, velký kočárek a sportovní taška. A mohlo se vyrazit.

kufr kia ceed

Mělník - St. Gilgen a zpět

mapa

Teplé počasí si vynutilo zapnutí klimatizace, průjezd ranní Prahou nebyl díky prázdninám utrpením, přesto od Holešovic po Nuselský most byla cesta spíše popojížděním, než jízdou. Za Prahou (a nesmyslným omezením na 50 na Pankráci a na 80 před Chodovem) následovalo zrychlení na tachometrových 140 a šup tam tempomat. Bohužel cesty na jih od Prahy nevedou po dálnici zrovna daleko, a tak následoval sjezd na Benešov a dále cesta na České Budějovice tuzemskou krajinou po krajských silnicích. Vyjma krátkého dálničního úseku v Jižních Čechách. Tempo bylo drženo kolem tachometrové stovky. Před příjezdem na hranice proběhla soutěž posádky v počítání ,,sociálních pracovnic” u cesty. Došli jsme k počtu 3, krize zřejmě zasáhla i tento způsob obživy… V Rakousku je docela radost jezdit. Mimo úseku kousek za hranicemi, kde právě probíhá výstavba tunelů. Mimo obec se zde legálně jezdí stovkou, což bylo i naše cestovní tempo. Po nájezdu na dálnici se nasadilo tempo 130 km/hod. (měřeno navigací, podle tachometru cca 136) a strávila se na ní trasa až k Mondsee. Po jeho obkroužení a odbočení k Wolfgangsee to k hotelu bylo již jen pár kilometrů. Počítač ukázal v půlce cesty spotřebu 6,1 litru/100 km, ručička palivoměru byla těsně nad půlkou…

Po dvou příjemně strávených dnech, jejichž vrcholem byla Scalaria Airchallenge nás čekala cesta zpět. Po naložení cestovního cirkusu (kdo má děti, ví o čem mluvím) nezbylo než jezerům u Salzburgu zamávat a vydat se po stejné trase zpět. Kolem Budějovic jsem si říkal, že to auto asi na jednu nádrž celou cestu nedá. Ručička palivoměru klesala nějak rychleji, přestože počítač ukazoval pokles průměrné spotřeby na rovných 6l/100km. Cestovní rychlost se držela na povoleném maximu či, přiznávám, chvílemi více, chvílemi méně nad ním. Prostě se jelo tak, jak se v Čechám jezdí. Před Prahou pak počítač ukázl průměrnou spotřebu 5,9l, dojezd ale poklesl pod 100km. To už zhruba dvacítku kilometrů svítilo ,,hladové oko” na přístrojové desce (odhadem se tak dá říci, že se rozsvěcí ve chvíli, kdy v nádrži zbývá 7 litrů).. Hlavní město byo díky víkendu průjezdné v pohodě, a tak se průměrná spotřeba nezvýšila. Za chvíli ukazatel dojezdu přestal ukazovat čísla a zobrazil tři čárky (tzn. že dojezd poklesl pod 50 km). To jsem však již opustil dálnici a zbýval poslední kousek cesty k Mělníku. Ručička palivoměru po zaparkovaní před domem ukazovala zápornou hodnotu :-).

6,11 l/100 km. To je spotřeba Ceedu podle dotankování.

spotřeba kia ceed

Po vybalení jsem dojel natankovat. U stejného stojanu jako před cestou a opět po okraj nádrže (vím, že se to dělat nemá, zvědavost zvítězila). Do nádrže se vešlo 51,34 l Naturalu. Při nájezdu 839,6km to znamená skutečnou spotřebu 6,11 l. A to považuji za výborný výsledek. Na jednu nádrž Kia Ceed 1,4 CVVT zvládne přes 850 kilometrů.

Mimochodem cesta mi ukázala, že někdy zapomínám na jeho nesporné přednosti. Se Ceedem se delší tras zvládají opravdu dobře. Sedadla, ticho, pohodlí a jistota auta při všech jízdních režimech jsou opravdu na úrovni, auto řidiče ničím neobtěžuje a nestupňuje tak jeho únavu.

Proč jet na Wolfgangsee?

wolfgangsee

Pokud byste měli volný víkend, mohu Wolfgangsee doporučit. Mé důvody, mimo pracovních, k druhé návštěvě oblasti Salzburgských jezer (a rozhodně ne poslední) byly:

- Scalaria Airchallenge (slet hydroplánů, akrobatická letka RedBull apod.)

- krajina horských jezer, která jsou přitom dostatečně teplá na koupání

- turistické atraktivity (lodní doprava, lanovky, vyhlídkové zubačky, architektura,…)

- gastronomie (mimochodem, pracuje zde velké množství českého a slovenského personálu, některý se zde již natrvalo usadil a mají tendence hostům z těchto zemí doslova nadržovat)

Diskutovat můžete pod odkazem na diskuzi v menu liště webu.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy