Svět motorů: Ceed x Rapid x Astra x Megane x Lancer

17. letošní vydání časopisu Svět motorů přineslo srovnání pěti hatchbacků nižší střední třídy v ceně do 300.000,- korun. Srovnání jasně opanovala Kia Ceed, za ní se umístili Rapid, Astra, Megane a Lancer.

Přinést celý test samozřejmě s ohledem na autorská práva nemůžeme, dovolíme si však výsledek redakčního testu Světa motorů reprodukovat v podobě hodnocení, které redaktoři jednotlivým vozům přidělili. Připomeňme, že Ceed byl vybaven motorem 1,4 CVVT, Rapid tříválcem 1,2 MPI, Astra motorem 1,4, Megane 1,6 16V a Lancer 1,6 MIVEC.

V oblasti designu získali nejlepší hodnocení Ceed a Astra. Třetí místo obsadil Rapid, čtvrté Megane a poslední Lancer. Dílenské zpracování bylo podle redakce nejlepší v Astře a Meganu, dále Ceedu a Rapidu a nejhorší v testu byl Lancer.

Ceed jasně opanoval kategorii prostor a pohodlí, když nabídl nejlepší prostornost (před Astrou, Lancerem, Rapidem a Meganem), nabídl kvalitní sedadla (stejné hodnocení získali i Lancer, Astra a Rapid, horší byl Megane), po Rapidu s největším kufrem získal stejné hodnocení za zavazadlový prostor jako Astra a Megane (nejhorší byl Lancer) a v kategorii ovládací prvky obsadil spolu s Lancerem druhé místo za Rapidem (níže se umístila Astra a Megane).

Ve středu hodnocení se Ceed ocitl při hodnocení motorů. Dynamikou se umístil za oběmi šestnáctistovkami, ale před tříválcem Rapidu a nejhůře hodnocenou Astrou. V pružnosti dominoval Megane před Ceedem s Lancerem, nejhorší byla Astra. Spotřebě rovněž kraloval Megane, za ním se o umístění dělil Ceed s Rapidem.

Až třetí pozici si připsal Ceed v disciplíně jízda. Hůře než u konkurence bylo hodnocení řazení i řízení, naopak brzdy i jízdní komfort patřili na špičku srovnání. Ovladatelností pak Ceed své konkurenty porazil.

Celkem Ceed zvítězil s průměrným hodnocením 1,78, když redakce ocenila jeho podvozek, prostornost a solidní motor. Nedostatkem je prý řízení a lacinější detaily v interiéru.

Druhý Rapid (1,90) má přehledný interiér, slušnou dynamiku i spotřebu a dobré řazení, řízení i podvozek. Také má však úzký interiér a špatnou kulturu chodu motoru.

Třetí Astra (1,96) nabízí cestovní komfort, hodnotný interiér a líbivý design, doplácí ale na mimořádně nepružný motor a vyšší hmotnost.

Čtvrtý Megane (1,98) má výborný motor, nejnižší cenu a útulný interiér, zároveň však málo místa vzadu a řízení bez zpětné vazby.

Lancer (2,02) obsadil pátou pozici. Předností je odpružení, pružný motor a řízení + řazení. Špatná je ovladatelnost a celkově zastaralá konstrukce.

Zdroj článku: Svět motorů 17/2015

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy