První měření spotřeby – lže palubní počítač?

Spotřeba paliva je jeden z důležitých faktorů celkových nákladů na provoz automobilu. Proto je samozřejmě i součástí tohoto testu. Jaká byla průměrná spotřeba první plné nádrže? Kolik ukázal palubní počítač? A kolik udává jako průměrnou spotřebu výrobce?

Během první tisícovky kilometrů víceméně dodržuji předepsaný režim motoru – držet otáčky mezi 2.000 až 4.000 otáček. Motor se po první pětistovce kilometrů usazuje a citelně ožívá. K mojí radosti. Totéž platí o převodovce. V prvních dojmech jsem zmiňoval zadrhávání kulisy při řazení čtyřky, nyní to již není znatelné. Ale zpět ke spotřebě.

Výrobce udává průměrnou spotřebu modelu Ceed SW s benzínovou jednačtyřkou  6,5 litru paliva na sto kilometrů. Stejný údaj nám ukazuje po 537km i palubní počítač. Protože se ale chceme spolehnout na statistiku vlastní (jak říkal již Winston Churchill – věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji), zapisujeme každé tankování a kolik kilometrů jsme od posledního ujeli. No a protože tankujeme vždy do automatického vypnutí pistole, měli bychom s najížděnými kilometry vždy dostat velmi přesný údaj o skutečné spotřebě. A toto číslo, byť zatím může být značně ovlivněno malým nájezdem a pouze dvojím tankováním, nám vychází na 6,83 litru. Uvidíme při dalších porcích kilometrů, zda se údaj s palubním počítačem bude sbližovat, nebo zůstane o tři deci pesimističtější.

Pro zajímavost ještě uvedu, že zaznamenáváme i cenu paliva. Prozatím jsme litr benzinu koupili v průměru za 34,35 koruny.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Churchill (spideyx, 2.2.2014 14:58:03) Odpovědět

    Díky za skvělý web, kterým si krátím čekání na dodání vlastního cee'da :)

    Měl bych ale jednu poznámku k tomuhle článku: Hlášku ze statistikami Churchill nikdy neřekl, jde o "drb" rozšířený Goebbelsem v rámci propagandistické kampaně, kdy se snažil Churchilla vykreslit jako lháře.
    Je vidět že se to ujalo.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy