První dojmy, první stovky kilometrů s Kia Ceed SW

Máme za sebou první stovky kilometrů s testovaným Ceedem. Přinášíme Vám tak naše první dojmy. V čem nás auto nadchlo, v čem vidíme silné stránky a co nás naopak nepotěšilo?

Interiér

S každým najetým kilometrem se mi za volantem líbí víc. Všude dostatek místa, rozměrné sedadlo, za mnou zůstává i při 195ti centimetrech dost místa. Příjemně od sebe jsou pedály, navíc spojka je opravdu vlevo, ne jako např. v Rapidu, kde je spojka vzhledem k volantu uprostřed. Podlaha pro nohy je vzorně plochá, místo pro opření levé nohy vzorně zakryté plastem, takže neprošoupete kobereček. Materiály? Absolutně bez problémů. Ergonomie? Zatím jsem nic nikde nehledal. I na pohled je interiér hezčí, než z fotografií. Uvidíme, jak odolná bude kůže na volantu a řadicí páce. Oproti té škodovácké je taková „měkká“. Nezvyk je podsvětlení přístrojů. Ne, že by s ním bylo něco v nepořádku, intenzitu si ale nastavujete výhradně ručně (paměť funguje pro denní svícení a normální světla odděleně). Z ostatních aut jsem byl zvyklý, že měla čidlo, které intenzitu upravovalo automaticky. Tady mě to nutí si s ní občas hrát. Vzadu se sedí nesmírně pohodlně. Na šířku, na nohy i na hlavu je místa dost. Kufr? Působí mělce. Místo přihrádek pod podlahou bych ocenil hlubší kufr. Ale to ukáže až praxe a dovolené.

Jízda

Reklamu na ticho dnes v telke…. V Ceedu dávajů. Auto je opravdu nesmírně tiché. Kritiku si zaslouží jen již dříve zmíněné odhlučnění podběhů, pokud do nich „něco lítá“. Spotřeba? Zatím do sedmi litrů. Živost motoru? Trhač asfaltu jednačtyřka fakt nebude, ale nad tři tísíce otáček je výkon pro běžné ježdění dostatečný. Při prvních kilometrech se trochu „zadrhávala“ kulisa řazení při řazení čtyřky. Po devadesáti kilometrech to je pryč. Moc si mě nezískaly pneumatiky Hankook Energy. A není to pro kytičky vylisované do jejich vzhledu. Je to kvůli valivému hluku. Za to podběhy nemůžou…

Vzhled

Jak vnímám vzhled auta, nyní již jako majitel? Ceed rozhodně není ošklivka. Některé detaily jsou možná až moc vyumělkované, některé svébytné (rozdíl ve vzhledu zadních lamp při rozsvícení tlumených světel ve dne a v noci je překvapivý – v noci se vyrýsuje krásné „orámování“, ve dne není vůbec vidět a auto svítí hodně obyčejně, jak staré audiny…) a z některých úhlů to autu moc nesluší. V tomto ohledu mi přijde nejhorší pohled při vystupování z auta na přední světla, respektive jejich vytažení do boků. Fujtajxl, to musel místo toho Šrejera vymyslet korejec. Naopak milé překvapení je zapadnutí objednaných zástěrek do celkového vzhledu vozu. Uvidíme, jak budou fungovat a zda omezí špinění bílého auta.

Dárky od Kia

U ceny auta jsem popisoval, proč jsem vybral výbavu Comfort místo Exclusive. Ke Comfortu slíbila Kia litá kola, zimní pneu a parkovací čidla zdarma. A to i dodržela. Litá kola jsou Dezent F, pouze místo značky Dezent je tam znak Kia. K autu v pohodě jdou. Zimní sada byla dodána na běžných černých diskách, kola obutá, vyvážená, poklice co patří standardně k výbavě Comfort nechyběly. K zimním kolům jsou jiné šrouby, než k těm hliníkovým. Výtku tak mám pouze k dodanému parkovacímu asistentu, respektive čidlům. Že nebudou v barvě auta, ale černé, s tím jsem počítal, to je u některých výrobců běžné. Moc mě ale nepotěšilo, že se jedná o čidla neintegrovaná do palubní elektroniky vozu. Palubku tak trochu hyzdí přidaný displej a vyvedený kabel k němu. Nemám takovéhle věci rád. Intenzita jeho pípání je dost hlasitá, dá se vypnout, ne ztlumit. No uvidíme, zvyknout se dá na vše : - ).

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. zasterky (Ota, 2.7.2014 13:00:41) Odpovědět

    Dik za peknou recenzi. Presne stejnou mam objednanou i bilou barvu. Chtel bych se zeptat, jake jsou zkusenosti se zasterkami, zda ma smysl je tam davat. Drive to bylo povinne, dnes jsou zrejme podbehy vice protazene. Navic budu mit LPG, takze vzadu bo snad zasterky mohly omezit spineni narazniku s plnicim otvorem.

    Dekuji predem za odpoved
    Zdravi
    Ota

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy