Ceed po 60.000km jako nový? Dlouhodobý test SME.SK

Slovenský deník SME testoval novou Kiu Ceed. V dlouhodobém testu najezdila 60.000km. Po roce a půl a zmíněné porci kilometrů prošlo auto testem, který prochází nově vyrobený automobil. Jak Kia Ceed dopadla?

Odkaz na test nám poslal čtenář Standa (díky), najdete ho ZDE (test, ne Standu :-) ). Podívejte se i na video. Pokud jste si Ceed koupili, nebo o tom uvažujete, prozradím, že budete mít z výsledku testu radost.

Hlavní postřehy redkatorů z testu: (s červenými nesouhlasím, zlené potvrzuji, k černému mám zatím neutrální názor nebo zatím nemohu potvrdit)

  • kvalitně zpracovaný interiér
  • těžké nastavování míry otevření okna
  • přehledná a srozumitelná přístrojová deska
  • výborná přední sedadla
  • praktické odkládací prostory
  • přesné a lehké řazení
  • průměrná dynamika motoru (1,6 CRDI) pod 2.000 otáček
  • vyšší nakládací hrana kufru
  • lehká nastupování vpředu
  • slušná tuhost karoserie
  • průměrná trakce přední nápravy
  • letní pneumatiky vydržely 60.000 km
  • citlivé ESP na sněhu
  • jednoduché ovládání rádia, na sluníčku jeho horší čitelnost
  • slabší dálková světla
  • chvění pravého zrcátka na dálnici
  • některé ovladače mohli být jinde než na volantu
  • výborný technický stav po 60.000km
  • žádná porucha nebo zhoršení technického stavu auta
  • brdové destičky vydrží cca 70.000km
  • doporučení na pořízení parkovacích senzorů
  • doporučují spíše benzínové motory pro soukromé vlastníky
  • poctivé dílenské zpracování
  • horší ochrana před špiněním motoru
  • za 18 měsíců žádná chybová hláška v řídící jednotce

A komu by slovenský test nestačil, doporučuji test ojetého Ceedu první generece na AUTO.CZ .

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. Hlavní postřehy redkatorů z testu (mv12, 30.10.2015 14:23:08) Odpovědět

    Pokud bych měl stejným způsobem výše popsané zhodnotit já s 18000 tis. km se Ceedem tak:
    (ANO souhlas, NE nesouhlas, NT neutrální postoj nebo nemohu posoudit)
    ANO •kvalitně zpracovaný interiér
    NE •těžké nastavování míry otevření okna
    ANO •přehledná a srozumitelná přístrojová deska
    NT •výborná přední sedadla
    ANO •praktické odkládací prostory
    ANO •přesné a lehké řazení (ale mezi 1 a 2 to zase tak 100% hladké není)
    NT •průměrná dynamika motoru (1,6 CRDI) pod 2.000 otáček (mám GDI, tak neposoudím)
    NT •vyšší nakládací hrana kufru (zde bych podotkl, že jak v testu tak u mne nejde o SW ale krátkou verzi auta. Hrana je objektivně vyšší, ale já s tím žádnou potíž nemám a necítím to jako mínus)
    NT •lehká nastupování vpředu
    ANO •slušná tuhost karoserie
    NT •průměrná trakce přední nápravy
    NT •letní pneumatiky vydržely 60.000 km
    NT •citlivé ESP na sněhu
    NT •jednoduché ovládání rádia, na sluníčku jeho horší čitelnost (ovládání v pohodě, na sluníčku problém nemám, takže NT)
    NT •slabší dálková světla (spíš bych za slabší označit potkávací světla, dálková ani ne)
    NE •chvění pravého zrcátka na dálnici
    NE •některé ovladače mohli být jinde než na volantu
    NT •výborný technický stav po 60.000km
    ANO (zatím) •žádná porucha nebo zhoršení technického stavu auta
    NT •brdové destičky vydrží cca 70.000km
    ANO •doporučení na pořízení parkovacích senzorů (lepší rovnou zadní kamera :-D)
    ANO •doporučují spíše benzínové motory pro soukromé vlastníky
    NT •poctivé dílenské zpracování (celkem v pohodě, ale není to rozhodně 100%)
    NE •horší ochrana před špiněním motoru (žádný problém se špiněním motoru, spíše naopak)
    ANO •za 18 měsíců žádná chybová hláška v řídící jednotce

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy