70.000 km - o čem psát?

Test Kia Ceed

Ceed pokročil na počitadle ujetých kilometrů přes hranici 70 tisíc kilometrů a vlastně není o čem psát. Pořád bez jediné závady. Pokusím se tedy vyjmenovat věci, které by mohl výrobce vylepšit a na mapě si ukážeme, kde Ceed v létě byl.

Napřed musím napsat, že se Ceedem jsem opravdu spokojen. Vedou mě k tomu hlavě tři důvody:

1) Auto jsem kupoval pro potřebu rodiny s dětmi. Potřeboval jsem tedy, ať se dovnitř vejdou dva až tři dospělí a dvě autosedačky, do kufru pak kočárek a ať tam zbyde místo na další zavazadla. To Ceed plní, velmi dobře ikdyž kufr by mohl svých 528 litrů nabízet v praktičtější podobě.

2) Po vozech koncernu VW (Škody Felicia, Fabia, Roomster, Yeti (vždy šlo o nové vozy) a VW Passat (ten byl služební a ojetý)) jsem chtěl něco spolehlivějšího. S žádným z těchto vozů jsem neujel více jak 40.000km bez závady. Jednalo se (až na rozvody Yetiho motoru TSI a vstřikovací trysky Passatu TDI) vždy o závady drobnější, zpravidla spojené s elektrickou výbavou vozu, ale i tak to znamenalo minimálně den auta v servisu. Ceedu určitě při výběru pomohla sedmiletá záruka (říkal jsem si, že už mi auto fakt musí vydržet dýl…) a tehdy opravdu výborná cena. A zkušební jízda. A ikdyž si tehdy přátelé klepali na hlavu, z hlediska spolehlivosti to byla opravdu trefa do černého.

3) Chtěl jsem auto, které nebude drahé, nebude dráždit sousedy ani zloděje a přesto nabídne řidiči a posádce pohodlí a kvalitu. Zde je asi jediná oblast, kde mohu mít jisté výhrady. K tomu druhému. K detailům v kvalitě.

A tak se právě na ty detaily zaměřím a bez nějaké dlouhé přípravy a hledání v paměti popíšu věci, které po sedmi desítkách tisíc kilometrů vnímám tak, že si na nich mohl výrobce dát více záležet.

Čalounění kufru je sice provedeno velmi důkladně, ale materiál nebyl zvolený dobře. Koberec zachytává nečistoty, například jehličí z vánočního stromku se mi nepodařilo zcela vyluxovat ani po třech pokusech. Zároveň se čištěním z koberce ,,vytahávají” vlákna (nevím, jestli to popisuji tak, abyste si to dobře představili, pokusím se přidat fotku). Řešením by byla plastová vana do kufru. Jenže pak by přístup k odkládacímu prostoru pod dnem kufru byl jaksi na ho…. (hodně špatné úrovni uživatelského komfortu :-)

Zpracování interiéru má dvě mouchy. V obou případech nežádoucí zvuky. Při přejezdu nerovností se ozve zavrzání/zapraskání od uchycení nebo krycího panelu rádia. Druhý nežádoucí zvuk je spojený s dveřní opěrkou pro levou ruku řidiče, kdy při opření loktu v jednom konkrétním místě se ozve lupnutí. Zřejmě se uvolnil a ,,pracuje” nějaký plast kolem madla dveří, pravděpodobně se tak stalo otevíráním a zavíráním dveří. Bohužel jsou to věci, které ponižují dojem z komfortu na palubě vozidla z výborný na velmi dobrý. (Abych se ale automobilky KIA zastal, s dveřním obložením mám obdobný problém u druhého auta v rodině tovární značky Škoda po cca 11 tisících najetých kilometrech).

A to je, přátelé, fakt vše, co bych z věcí, které lze ovlivnit kvalitou výroby nebo volbou materiálů auto vytknul. Ostatní nedostatky jsou v levém sloupci webu u záporů. Své zkušenosti piště prosím do diskuze.

A abych nezapomněl, Ceed se v letošním létě podíval k moři na sever i na jih. Na mapce to nevypadá zle a další fotkou ,,kufrového tetrisu” z cesty na dovolenou nechci obtěžovat  :-)

Ceed na cestách

(na fotografii v úvodu článku je Ceed v horách nad rakouskou obcí Werfenweng)

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy