530 km na jih Čech a zpět se spotřebou 6,2 litru

Ceed vyrazil na první souvislou delší cestu s vyšším zatížením (2 dospělí, dítě + zavazadla) a poradil si s ní na výbornou. Přestože celá cesta byla s puštěnou klimatizací a její tři čtvrtiny proběhly za silného deště, ukázal v cíli palubní počítač spotřebu 6,2 litru. A poprvé ukázaly svoji praktičnost úložné prostory pod podlahou zavazadelníku.

kufr

Trasa vedla ze severního předměstí Prahy do Českého Krumlova a dále do Lipna nad Vltavou (kolem Benešova a přes Tábor), o dva dny později zpět, tentokrát kolem Vodňan a Příbrami. 60% trasy byly silnice 1. třídy, 20% dálnice a silnice pro motorová vozidla, zbytek průjezdy měst a obcí. Celkem počítadlo ujeté vzdálenosti přičetlo 530,8 km. Průměrná spotřeba postupně klesala, nejníže byla při zpáteční cestě před Prahou, kdy počítač ukazoval 6,1, průjezd Prahou a poté krátký sprint po D8 ji vrátil na stále krásných 6,2. Před cestou jsem počítal, že by se mohla pohybovat do 6,6 litru, výsledek byl tedy milé překvapení. Naložený Ceed ukázal nové klady i zápory. Kladem je, že se zatížením se nemění jeho jízdní vlastnosti, podvozek (určitě i díky užším pneumatikám) je velmi odolný aquaplaningu (s čímž si během cesty některá auta neporadila a skončila na cestě od Příbrami ku Praze ve svodidlech). Sedačky se ukázaly také v dobrém světle, lepším, než v prvních dojmech z auta. Projevily se ale také limity základního motoru – táhlá stoupání mu nedělala dobře a bylo nutné podřazovat na pětku, pokud jsem požadoval i nějaké akcelerační schopnosti, tak na čtyřku a níže. Ke cti motoru ovšem je, že i před červeným pásmem zůstává vzorně tichý a jeho projev nijak neobtěžuje.

vzdálenost

spotřeba

A k čemu že jsou dobré ty schránky pod podlahou kufru? Uznejte, že je to pádný argument pro „českého chalupáře“ : - ).

pivo

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy