5000 km má Cee´d za sebou. Jaké má hodnocení?

První pětitisícovku kilometrů má Kia Cee´d za sebou, je tak ve dvacetině testu. Jaké hodnocení si vysloužil motor, interiér, jízdní vlastnosti? Jak je to s provozními náklady auta?

Předně musím uvést, že Cee´d fungoval tak, jak nové auto fungovat má. To znamená, že v žádné situaci prozatím nezaváhal, neprojevila se žádná závada nebo nedokonalost.

Motor byl zvolen základní 1,4 benzín s ohledem na to, že se jedná o nejčastější volbu zákazníků. Výkon lze brát opravdu jako minimum pro cestování s autem velikosti Cee´du, spotřeba se dlouhodobě drží pod sedmi litry, přestože musí auto absolvovat časté krátké popojížďky po městech včetně pražských kolon. Příjemný je lineární zátah motoru v každém režimu, pro předjíždění se vyplatí, jak jsem již uváděl dříve, podřazovat o dva stupně a vyhnat motor do vyšších otáček. Mezi 4.000 – 6.000 je jeho zátah nejlepší. Motor je tichý, rychle se zahřívá, s převodovkou i spojkou je spojen optimálně. Právě převodovka je po počátečním zadrhávání příjemným překvapením. Kroky řadicí páky jsou lehké a přesné.

Interiér nevykazuje žádné opotřebení materiálů, ty se prozatím jeví jako odolné, dokonce i dítětiodolné. Bál jsem se „kůže“ na volantu a řadicí pásce, zatím ale odolává prstýnku, nehtům apod. bez jediného šrámu. Ergonomicky není co vozu vyčítat. Sedadla jsou pohodlná, jejich větší šířka je pohodlná i mé úzké postavě. Ovládání rádia, tempomatu, palubního počítače na volantu je řešeno velmi dobře. Pochyboval jsem o využitelnosti nastavení posilovače řízení ve třech módech – Comfort – Normal – Sport. Musím říct, že při delších jízdách po dálnici občas využívám režim Sport, kdy volant „pevněji“ drží ve středové poloze. Volant celkově beru na milost. Oproti Škodovkám má totiž o něco menší tloušťku věnce, po chvíli jsem si ale zvykl a už mi ten kiácký vůbec nevadí. Faktem ale také je, že mám nadprůměrně velké ruce a zpočátku se tak mohlo jednat o silně subjektivní pocit.  Milým překvapením je rádio – jeho zvuk je velmi dobrý. Možná příjem signálu by někdy mohl být jistější, ale nic hrozného. Klimatizace i ventilace jsou dobře odladěné. Ventilace není hlučná ani na vyšší stupně, klimatizace dokáže vůz vychladit i ve vysokých teplotách (38 stupňů) na nižší rychlost ventilátoru. Opravdu příjemná je nabídka prostoru všemi směry. Mělkost kufru jsem již dříve uváděl jako nedostatek a využitelnost přihrádek pod podlahou jako spornou. Na schování notebooku, piv : - ) apod. je to dobré, stále si ale myslím, že hlubší kufr bez přihrádek nakonec vyhoví lépe. Ale zatím jsem ho nikdy zcela nezaplnil, léto to ale změní…

Jízdní vlastnosti je oblast, kde je Cee´d zatraceně silný. To auto fakt jezdí moc dobře. Je tak akorát pohodlné, v zatáčkách se přesto nenaklání a stopu drží obdivuhodným způsobem. Překvapila mě odolnost vůči aquaplaningu (píše se to tak? :- ) ). Jistě to ovlivňuje šířka pneumatiky a váha auta (tedy síla, kterou je schopno vodu „vytlačit“), ale tady je ta kombinace prostě velmi dobrá. Lepší než u Fabie, Yetiho, V70, Passatu… Auto si také vyzkoušelo „losí test“, když v asi osmdesátikilometrové rychlosti vypadl z korby náklaďáku přede mnou balík vod. Následoval prudký vyhýbací manévr (strhnutí volantu doprava, následně rychlý návrat doleva). Pravá kola se ocitla na štěrkové krajnici. Auto se zachovalo přes poněkud divočejší manévr absolutně příkladně, nezaznamenal jsem ani žádné silné zásahy elektroniky do řízení. Bylo to tak rychlé, že jsem nestihl brzdit, pouze jsem sundal nohu z plynu a točil volantem…

Provozní náklady se takto krátce po startu testu hodnotí těžce. Doposud to bylo jen o lití benzínu a jednou projetí myčkou. Auto se moc nešpiní, což je výsledek promyšlené aerodynamiky (například vyboulení přední kapoty odvádí vzduch při vyšších rychlostech nad úroveň bočních zrcátek). Dokonce ani kola vytažená pěkně k okrajům podběhů neznamenají nadměrné špinění, ale zde to může být částečně dílo příplatkových zástěrek.

Celkové pocity z auta jsou stále velmi dobré. Vztah cena – užitná hodnota je oblast, kde se mi zdá, že Kia a Hyundai dosti vytlačují na Evropském trhu dříve právě pro tuto vlastnost obdivovanou Škodu, která jakoby se snažila donutit své zákazníky „vyrůst spolu s auty“ (myšleno cenou ve srovnání s konkurencí, technologie,…)

Děkuji také za dotazy, které k Cee´dům posíláte. Jen bych rád, abyste se osmělili a psali zde na stránkách do diskuse. Naše konverzace může být zajímavá i pro jiné.

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy