45.000 - stále bez závady

ceed

Kia Ceed SW 1,4 CVVT se přiblížila k polovině plánované délky mého soukormého testu a ke škodě zarytých nepřátel korejských automobilek ani dalších 10.000 km od posledního reportu nepřineslo žádnou pihu na kráse v podobě závady. A tak je součástí tohoto reportu porovnání s Rapidem a Octavií. A také informace z testu AutoBildu. A navíc podrobná fotogalerie následků nedávné autonehody.

Kolik Vám to žere?

Řada z Vás se po mailech i v diskuzi pustila do tématu spotřeba. Již jsem zmiňoval, že vůz zatěžuji rovnoměrně jízdou po městě, dálnici a po silnicích vedoucích mezi krásami našeho venkova. Jezdím tak, že tankuji plnou a čerpám po rozsvícení hladového oka. Od minulého reportu jsem plné nádrže vyjel se spotřebou:

  • 6,37
  • 6,45
  • 6,61
  • 6,37
  • 6,45
  • 6,61
  • 6,21
  • 6,11
  • 6,6
  • 6,84
  • 6,63
  • 6,62
  • 6,65
  • 6,53
  • 6,58.

Celková spotřeba měřená od prvního kilometru tak poklesla pod sedm litrů, přičemž od zimy se mi nikdy nepodařilo sedmilitrovou průměrnou spotřebu překročit. A to ani v případech, kdy auto posloužilo k, přiznávám, svižnějším přesunům, než stanovuje litera zákona (armáda nepočká :-).

Co mě těší, co mě štve

Pokud bych měl napsat, co mě na autě radost nedělá, pak je to při přejezdech nerovností vrzající plast - kryt rádia. Časem se to nehorší, ani nelepší, v autě, které je jinak krásně tiché za každého jízdního režimu, to však štve. Je to asi jediná věc, která se dá autu opravdu mít za zlé. Ale jak píší majitelé Rapidů a Octavií, kvalita interiérů automobilky z Mladé Boleslavy již také není, jaká bývala… Co se mi po čase opět přihodilo bylo ,,dosednutí” auta na prahy při sjíždění vyššího sjezdu z chodníku. To, co hezky vypadá a přispívá k nižší spotřebě, je ve městě někdy k prokletí. A to světlá výška vozu. Přední nárazník je v téměř stené výšce, jako u srovnatelných modelů, ale díky prahům, které designéři chtěli hezky navázat na podběh kol, prostě u vysokých nájezdů můžete škrtnout. Škoda, že v nabídce není ,,paket pro špatné cesty,” který by auto o dva až tři centimetry zvednul. Velmi by to pomohlo.

Co je s podivem je odolnost materiálů - tady se auto drží opravdu nevídaně. Občas slouží jako pojízdná kancelář. Narozdíl od té skutečné má však jednu nevýhodu - uklízečka nechodí každý den. Vlastně je v autě docela často pěkný ,,čurbes.” Když auto slouží pro rodinu, dvě malé děti a vše, co považují pro cestování za podstatné (hračky, jídlo, pití, bahno na botách a zmrzlina v ruce) by přivedlo k zoufalství nejednoho majitele automobilu. V Ceedu jednou za měsíc (no dobře, někdy možná za dva) vezmu vysavač, navlhčený hadr a špína je pryč. A pod ní…. Nic. Žádné škrábance, žádné neodstranitelné skvrny. Je to s podivem. Myslím, že test v Top Gearu, kde hasiči s technikou prolézali Škodou Yeti je zhruba stejná zátěž, jako výlet mé rodiny s Ceedem na Kokořín :-).

Asi příliš nezmiňuji podvozek. Myslím, že je trochu nezaslouženě opomíjenou předností Ceedu. V zatáčkách snese opravdu hodně a to bez ohledu na povrch, zatížení auta nebo počasí. Přitom neobtěžuje rázy do karoserie, odskakováním zadní nápravy a podobnými neduhy, kterými trpí někteří z konkurentů. Zejména ti, kteří nejsou vybaveni víceprvkovou zadní nápravou...

Když jsme u té konkurence - v tuzemských podmínkách je to asi nejvíce Rapid a Octavia. Diskuze na internetu jsou často dobrým zdrojem zábavy, méně pak objektivních čísel. Nuže dal jsem si tu práci… a závěry nechám na Vás. 

Ceed vs. Rapid vs. Octavia 

Porovnání Ceedu 1,4CVVT hatchback s Rapidem Spaceback (1,2 TSI, 63kw) a Škodou Octavia Liftback (1,2 TSI, 63kw). Mimo Rapida jsme do porovnání zvolili základní motorizaci.

Cena od:

1. Ceed - 269.980.-

2. Rapid - 302.900,-

3. Octavia 334.900,-

Záruka:

1. Ceed - 7 let nebo 150.000 km

2. Rapid - 2 roky, 5 let a 150.000 km + 16.500,- korun

3. Octavia - 2 roky, 5 let a 150.000 km + 17.700 korun

Vnitřní prostor:

Šířka vpředu max.:

1.-2. Ceed 148cm

1.-2. Octavia 148 cm

3. Rapid 142 cm

Šířka vzadu max:

1. Ceed 147 cm

2. Octavia 146 cm

3. Rapid 142

Místo v interiéru podélné:

1. Octavia 152 cm

2. Rapid 150 cm

3. Ceed 147 cm

Výška nad sedadly vzadu:

1. Ceed 96 cm

2. Rapid 94 cm

3. Octavia 89

Zavazadelník:

Objem udávaný výrocem:

1. Octavia 590l

2. Rapid 415l

3. Ceed 380l

Délka v úrovní podlahy:

1. Octavia 111cm

2. Rapid 83

3. Ceed 76

Šířka kufru min.:

1. Ceed 103 cm

2. Octavia 101 cm

3. Rapid 100 cm

Motor:

Zrychlení 0-100km/h:

1. Rapid 11,7s

2. Octavia 12s

3. Ceed 12,8s

Max. rychlost/h:

1. Ceed 182

2. Octavia 181

3. Rapid 180

Spotřeba udávaná výrobcem na 100km:

1. Rapid 5,1l

2. Octavia 5,2

3. Ceed 6l

Obrázek, zda je Ceed konkurenceschopné auto si udělejte sami. A nejlépe tak, že se se zmíněnými auty projedete…

AutoBild: Test Kia Rio 1,4 CVVT na 100.000km

Autobild zveřejnil test Kia Rio na 100tkm. Rio bylo vybaveno motorem 1,4CVVT o výkonu 80kw, což je shodná jednatka s mým Ceedem, pouze naladěná na jiný výkon. Co redaktoři o autě a motoru napsali?

,,Rio je po technické stránce v pořádku a nabízí slušivý kabát. Vyhoví zejména nenáročným řidičm, kteří o vůz nechtějí příliš pečovat. V záloze totiž mají sedmiletou záruku na všechno.”

,,Motor na úrovni. Čtyřválec sice na konci testu ztratil pět koní, zato nespotřeboval ani kapku oleje. Závěrečná kompletní demontáž prokázala skvělou formu a minimální opotřebení.”

Spotřeba vyšla v testu 9,1l na 100 km (šmarjá, jak se jim tohle povedlo???).

Záznamy z palubního deníku:

9350km - klimatizace v parných dnech fungovala poměrně slabě

22721 - posádka si musí zvyknput na tvrdší pérování

31866 - v prahu dveří chybějí dvě zátky, opraveno svépomocí

47851 - pomoc při rozjezdu se osvědčila zejména v prudkých horských stoupáních

62983 - výměna destiček a brzdových kotoučů, vadné osvětlení SPZ

80924 - redaktor vlastní vinou zlomil sklápěcí klíček

89775 - oba hlavní světlomety přestaly naráz fungovat

95770  ovládání spojky vyžaduje velkou sílu

(pozn.: Za poskytnutí fotografií následků po nehodě děkuji servisu AutoBranka Mělník)

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy