35.000 km - Já jedu dál…

test ceed

Popěvek z refrénu populárního zpěváka Karla Gotta by se hodil na další pětitisícovku Ceedu, který tak pokročil za třetinu mého soukromého testu. Co mě potěšilo? Pokles spotřeby po přezutí ,,na letní” a stáletrvající absolutní spolehlivost vozu. Co mě nepotěšilo? Detaily ve zpracování.

Design

Ale pěkně popořádku. Vrátím se k designu auta. I po více než ročním soužití a pořádné porce hodin strávených na jeho palubě musím říct, že z mého subjektivního hlediska design Ceedu nezestárl a nijak mě neuráží ani při pohledu zvenku, ani při pobytu vevnitř. Jediným místem, kde si myslím, že by neškodilo trochu méně kreativity, je podle mého názoru zbytečné protažení horní linie předních světlometů do boků karoserie. Poměrně zajímavým prvkem podrhujícím celkem dnamické vyznění vozu je na kombi krátký zadní převis. Uvnitř se návrhářům povedlo skloubit příjemnou atmosféru i ergonomii a tak výtky budou směřovat dále v textu k jiným oblastem interiéru.

Kvalita interiéru Kia Ceed? Není to zcela bez chyb.

Uvnitř vozu s přibývajícími kilometry zůstávají samozřejmě nedotčeny silné stránky Ceedu. A to zejména prostornost pro cestující. Jako bezmála dvoumetrový řidič si vepředu příjemně hovím aniž by mě cokoliv omezovalo nebo se nacházalo mimo přirozený dosah. Sedačku nemám posunutou úplně dozadu, a tak přestože jsem to ještě nikdy nevyzkoušel za jízdy, i zadní místa by mi samotnému za sebou poskytla dostatek prostoru i pohodlí. Sedadla na všech místech, včetně prostředního zadního jsou na nižší střední třídu velmi dobrá a dostatečně rozměrná. Extrémní zkouškou Ceed prochází, když dozadu mezi dvě dětské autosedačky umístím manželku, na ,,sedadlo smrti” její maminku (rozuměj tchyni :-)) a vydáme se na cesty. Kupodivu si nikdo nestěžuje na nedostatek prostoru a cestovat i v takto obsazeném autě se na rozumné vzdálenosti dá. A na dovolenou maminku neberem :-)

Horší to je v takovém případě s kufrem. Proč? Opět budu poukazovat na nízký prostor mezi podlahou zavazadelníku a snižujícím se stropem zádi. Kočárek bez složení se tam prostě nevejde. Je to přesně ten případ, kdy se objem kufru stane relativní hodnotou, protože v Yetim jsem stejný kočárek díky vysokému stropu umístil bez jakéhokoliv skládání. V Ceedu nezbývá než složit podvozek kočárku nebo sejmout “boudičku”. Jsem docela zvědavý, jak s celý pojízdný rodinný cirkus naskládám do auta na plánovanou letní dovolenou. Bude muset přijít ke slovu střešní box? Počkejme do září, uvidíme…

Co mě v dobrém dostává je odolnost materiálů v interiéru Ceedu. V týdnu jsem auto vyluxoval a utřel v něm prach (ten se bohužel na hladkých površích interiéru docela zachytává) a dobře si auto prohlédl. A nenašel jsem vůbec nic. Ani nejmenší známku opotřebení. Kožený volant bez jediné rýhy, palubní deska a obložení dveří také, tvrdší plasty ve spodku palubní desky rovněž. Skvělý výsledek! Nejznatelnějším dokladem, že se nejedná o nový vůz je stav čalounění kufru který trpí od kočárku a občas i nějakého stěhování. Nejvíce stop na něm ale nechal kartáč vysavače a mastný flek po nákupu v řeznictví. Plasty i roletka zátěži odolávají zatím dobře. Pokud využíváte zavazadelník častěji, doporučuji plastovou vanu.

Ještě na skok zpět do kabiny. Již dříve jsem zmínil občasné provrzávání panelu kolem rádia při jízdě po ,,kočičích hlavách” a nerovnostech. K tomu se přidalo občasné ,,lupnutí” v opěrce pro levou ruku u řidiče, která je součástí dveřního obložení. Jsou to drobnosti, ale žádný majitel auta není rád, když pohodu v jinak velmi dobře odhlučněné kabině narušují jakékoliv nežádoucí zvuky. U opěrek v obložení dveří platí pořekadlo méně je někdy více. kdyby konstruktéři vymysleli z jednoho kusu plastu, problémům by se vyhnuli. Totéž nakonec platí o občas panelu u rádia…

Mechanika bez problémů, spotřeba klesla

Dosavadní nájezd se nijak neprojevil na funkčnosti vozu, což potvrdila nedávná prohlídka v servisu. Vše funguje bez zaváhání a bez zhoršování vlastností a není důvod ke stížnostem. Co mě překvapilo - spotřeba. Po přezutí na letní pneumatiky se mi daří držet ji pravidelně kolem hodnot 6,5 litru, což je o půl litru méně než dosavadní průměrná spotřeba. jednu nádrž jsem vyjel dokonce za 6,27l/100 km, přitom se v žádném období neobejdu bez cest po dálnici. Slušné.

Více se o těžko rozepisovat. Snad jen těm z vás, kteří se rozhodují o volbě motoru do Ceedu - 1,4 postačí pro klidné řidiče, kteří nejčastěji jezdí bez využití maximální přepravní kapacity vozu. Pokud mohu doporučit těm, kteří chtějí vdechnout autu více života, volte 1,6GDI nebo jakokoliv naftovou 1,6.

Řazení funguje výtečně, podvozek přesvědčuje o dobrém skloubení pohodlí a jistoty. Ceed je stále dobrým parťákem pro cesty pracovní i pro výlety.

Dotazy nebo poznámky k Ceedu pište prosím do diskuze.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy