25.000 km - zima ukázala nové slabiny i přednosti Ceedu

test kia ceed

Po novém roce konečně udeřila paní zima a mohl jsem tak získat nové dojmy z každodenní spolupráce s vozem Kia Ceed. V zimním provozu se objevily dvě nové slabiny vozu. Každý den ale Ceed přesvědčoval o svých silných stránách - spolehlivost, pohodlí a bezpečnosti.

Zamrzající vzpěry a špatné ostřikovače

A protože vás nejvíc zajímá to, co nového se mi na autě nělíbí, začnu hned tím. Až do zimního provozu jsem neměl problém s ostřikovači předního skla. Nyní ale musím všem, kteří na tuto věc upozorňovali dát za pravdu. Rozstřík kapaliny z ostřikovačů po předním skle je za jízdy opravdu nedostatečný a s vyššími rychlostmi se problém zvětšuje. V zimě na předním skle ulpívá dost nečistot, díky topení na skle ryche zasychají a vyčistit sklo ostřikovači v dálničních rychlostech se prostě dokonale nepodaří. Za své tak v zimním provozu bere výhoda velké nádržky ostřikovače, protože spotřeba tekutiny ve snaze očistit přední sklo narůstá.

Druhou zaznamenanou věcí je úbytek síly plynových vzpěr dveří od zavazadelníku. Pokud teploty klesnou hlouběji pod bod mrazu, jejich schopnost zvedat páté dveře pozbyde na plné síle a dveře se otevírají o cca pět centimetrů níže.

Třetí věcí, za kterou si ale zřejmě mohu sám nepoužíváním gumových koberců (používám látkové), je větší mlžení skel zevnitř. Nicméně když se zapne klimatizace a pustí se alespoň částečný ofuk skel, okna jsou za minutku zase odmlžená.

Na Ceeda je i kuna krátká :-)

Zajímala mě i spotřeba Ceedu v zimních podmínkách, když odloží letní “ekologické” pneumatiky a obecně bude panovat klima nepřející nízkým spotřebám. Ceed se s obojím vypořádal dobře, spotřeba v zimním provozu nevzrostla více, než o dvě až tři deci a drží se tak dále kolem průměrných sedmi litrů na sto kilometrů.

Co mě hodně dostalo je výborná směrová stabilita auta i na kluzkém povrchu. Cesta do hor po uježděném sněhu a ledu nebyla sebemenším problémem. Ve srovnání s městkými SUV s pohonem pouze přední nápravy (a velkými koly, které k dobré adhezi v zimních podmínkách opravdu neprospívají) je rozdíl opravdu markantní. Se Ceedem je tak paradoxně cesta mnohem příjemnější, než s takovým “SUV”.

V čem Ceed nadále exceluje je pohodlí, které poskytuje celé posádce na krátkých i dlouhých cestách, schopnost dostatečně rychle vytopit interiér po mrazivé noci a hlavně spolehlivost. Auto nemělo za 25.000 kilometrů a téměř rok provozu jedinou, byť sebemenší závadu nebo chybovou hlášku.

Přesto nastal okamžik, kdy jsem se lekl, že mě cesta do servisu nemine. Vlastně takové okamžiky byly dva. První, kdy po příchodu k autu na parkoviště bylo již z dálky vidět, že přední značka není rovná, ale kopíruje tvar koule závěsného zařízení auta, které stálo přede mnou. Nárazník to naštěstí navzdory mrazu zvládl a nepraskl. Ufff. Podruhé při dolévání nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů mě polil studený pot po otevření víka motoru. Na krycím plastu motoru bylo doslova kuní hnízdo z papíru. Naštěstí koresjké kabely, těsnění atd. nejsou takovou lahůdkou jako byly ty škodovácké (mnozí z vás určitě vědí, o čem píšu) a přes důkladnou kontrolu motorového prostoru jsem kromě toho papírového bince nikde žádné poškození na elektroinstalaci, těsněních nebo protihlukových výplních nenašel. Byl jsem tak uchráněn “vykuněnému Ceedu.”

Minule jsem zmiňoval občas povrzávající panel rádia. Tato nepříjemnost přestala, v autě je zas ticho jak má být.

Tento souhrn jsem věnoval zejména specifickým podmínkám zimního provozu. Docela se sám se zájmem těším na příští pětitisícovku. To už bude mít Ceed za sebou první roční prohlídku v servisu. A to znamená nabytí dalších nových zkušeností nejen s autem samým, ale i o nákladech na jeho provoz.

PS: Kia Ceed prošla pro modelový rok 2014 prý několika málo úpravami. Přední kola jsou údajně osazovány brzdným systémem většího průměru, palubní počítač dostal češtinu. Pokud víte o dalších změnách, budu rád, když napíšete.

TIP: Pokud chcete, aby se při nastavení směru vzduchu z ventilace na “pouze skla” nezapnula automaticky klimatizace, zaslal mi Standa radu, kterou vyhledal na internetu - stačí 5 x po sobě zmáčknout tlačítko vnitřní cirkulace, kontrolka párkrát zabliká a je to vypnuté. Zaktovování automatického spínání klimatizace při ofuku skel se pak provede úplně stejným způsobem.

Přehled komentářů

  1. moje zkusenost (Jirka, 7.2.2014 16:34:02)

    S ostrikovanim celního skla nemám problém, spis ten problém mám se zadním sklem. Patě dveře se nehorázné spini, ale jak tak koukam okolo sebe není to problém jenom ceedu.

  2. MY2014 (spideyx, 8.2.2014 23:04:06)

    Svůj bych měl mít na konci měsíce (podle informací od importéra se má vyrábět 19.2.), tak potom provedu důkladnou prohlídku :)

  3. pro Jirku a spideyx (Honza (test-kia-ceed.cz), 11.2.2014 12:46:38)

    Zdravím,

    díky za komentáře. Jirko, máte hatchback nebo SW? U SW, pokud srovnám s jinými auty, se kterými sem jezdil nebo jezdím, tak mi přijde, že se sklo pátých dveří špiní spíš méně, než u srovnatelých aut. Faktem je, že mám na autě originální zástěrky, ale zrovna na špinění zadního okna to bude mít minimální vliv...

    Spideyx - těším se, že pak dáte vědět, jak jste s autem spokojený, zatím přeji hodně šťastných kilometrů a zábavy za volantem Ceedu!

  4. moje zkusenost (Jirka, 11.2.2014 16:13:46)

    Máme SW, ale zas to ma své výhody, člověk častěji meze auto :-)

  5. skla (spideyx, 11.2.2014 20:56:34)

    Pokud vás štve špinění skla, zkoušeli jste na něj nahodit Aquapel? Na skle v podstatě vytvoří hdyrofobní vrstvu, takže všechen tekutej bordel hned odteče. Je to podobný produkt jako RainX, jenom o něco lepší. U nás se sehnat nedá, ale na eBay nebo Amazon je to bez problému.
    Osobně ho používám už cca rok a půl (za tu dobu 4 aplikace) a nemůžu si ho vynachválit.

  6. MY2014 (Peto, 13.2.2014 8:10:30)

    Aj vďaka informáciám z tohto portálu definitívne rozhodnutie pre Ceed SW, 1.4 CVVT, skladom už neboli, takže zaradené do marcovej výroby, nevieme sa dočkať :)

  7. ostřikování čelního skla (Aleš Vaněček, 21.2.2014 22:33:52)

    co se týká ostřikování čelního skla, tak opravdu ve vyšších rychlostech je to trošku problém,voda stříká moc nízko a špatně se to pak stěračema roztírá po celém okně, v malých rychlostech(cca do 60 km bez problémů), nadají se ty trysky nějak nastavit?
    a ještě jeden dotaz-měnil jste už někdo žárovky v předních světlech?chci tam dát silnější a bojím se, abych nemusel vyndat půlku motoru abych se k žárovkám dostal :)

  8. výměna žárovky (Honza (test-kia-ceed.cz), 22.2.2014 11:42:02)

    Dobrý den Aleši, s vaším postřehem souhlasím.

    Žárovky jsem zatím neměnil, považoval bych to za "závadu" a samozřejmě uvedl zde na webu. K výměně žárovky mám ale dvě poznámky - doporučení je při prasknutí přední žárovky vyměnit obě (btw Kia má již nějakou dobu v ceníku žárovky s vyšší svítivostí) a pak zkušenost jednoho čtenáře, který má zkušenost, že v servisu provedou výměnu vč. ceny za novou žárovku za 200,- Kč.

  9. pro Honzu (Aleš Vaněček, 22.2.2014 20:38:31)

    Ahoj Honzo, žárovky chci měnit protože se mi zdá,že málo svítí (samozřejmě vždy celý pár), s tím servisem jsem to četl,ale mám takový dojem, že mi to neudělají asi na počkání,když jsem tam byl naposle,tak objednací lhůta byla týden,ale děkuji za info.

  10. Žárovky (Honza (test-kia-ceed.cz), 24.2.2014 10:38:31)

    Nedalo mi to a podíval se dnes pod kapotu. Výměna žárovky v pravém světle (z pohledu od řidiče) bude bez problémů. U levého bude hodně překážet baterie...

  11. MY2014 (spideyx, 8.3.2014 17:35:54)

    Tak CZ pro počítač můžu potvrdit. Smysl mi teda uniká (jelikož se projeví tak maximálně v nastavení), ale dejme tomu.
    Rádio ani hlasové příkazy češtinu bohužel stále nenabízí.
    Jinak nevím jestli Kia provedla nějakou změnu se světly, ale stížnosti "svítí málo" rozhodně nemůžu potvrdit. Se standardně dodanými žárovkami (v rámci výbavy Exclusive) svítí o hodně lépe než moje staré auto s NightBreaker Plus.

  12. spideyx (Honza (test-kia-ceed.cz), 11.3.2014 20:20:18)

    Díky za potvrzení.
    Ke světlům a jejich účinnosti - já ji považuji za dostatečnou. Není to žádná hitparáda, ale ani hrůza jako byly Fabie II a Roomstery s projektorama před faceliftem. To se na tlumená světla jezdilo skoro ve tmě :-/.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy