15.000km – kde jsou chyby?

Kia Ceed SW má za sebou po pěti měsících a jednom týdnu provozu 15.000 kilometrů. Absolvovala tak nejen letní dovolenou v plné zátěži a stěhování nepotřebného nábytku, ale zejména každodenní službu pro rodinu a pro cesty za prací i zábavou. Kde jsou chyby?

Jízda

Ceed je pohodlným společníkem, který dá najevo své přednosti i při dlouhých cestách. Naladění podvozku je výborné. Auto je pohodlné a není to na úkor jistoty za volantem. Řízení by mohlo být v normálním režimu s trochu větším odporem, francouzské vozy jsou ale na volantu ještě více poddajné. Potěší ticho od motoru i proudícího vzduchu. Díky tomu o to více vyniknou hůře odhlučněné podběhy. Na silnicích s hrubým povrchem jsou tak za jízdy nejvíce slyšet odvalující se pneumatiky. Řazení je velmi dobré. V čem je Ceed špičkový – rozmístění a chod pedálů.

Myslím si, že dobře řízení Ceedu vystihl jeden ze čtenářů, který mi napsal: „Nevěřil bych, že jízda s korejským autem nižší střední třídy mě může bavit…“

Ceed - test

Motor a spotřeba

Benzinová 1,4 je nejprodávanějším motorem. Roli základní pohonné jednotky zvládá slušně. Při jízdě je lepším společníkem než 1,6 MPI s obdobným výkonem (73kw Kia, 75kw Škoda) u Octavie II. generace. Což byl mimochodem až druhý motor v nabídce (základem byl 1,4 16V). Po 10.000km byl citelný nárůst jeho tahu, spotřeba se ve stejném období o něco snížila. Podle tankování se pohybuje kolem 6,8l na 100 km. Zajímavostí je, že motorový prostor je po 15.000km čistý. Stačilo by utřít povrchový prach. Co vše dokáže jedno gumové těsnění…

Pokud bych měl poradit optimální volbu, je jí 1,6 GDI. Spotřebu budete mít pravděpodobně ještě o něco nižší, než já u 1,4 a točivý moment i výkon toho motoru se k Ceedu hodí skvěle. Pokud budete jako já jezdit většinou sami, nebo si pořídíte hatchback, „jednačtyřku“ nezavrhujte. Poslouží dobře.

motor Kia Ceed

Servisní náklady

Krátce před dosažením patnáctitisícové hranice jsem vůz podrobil důkladnější prohlídce. Nezaznamenal jsem úbytek žádné z provozních kapalin (samozřejmě mimo té ostřikovací :- ) ). Olej zůstává čistý, bez sazí nebo dokonce šupin z motoru. Během dosavadního provozu neměl vůz sebemenší závadu. Žádná prasklá žárovka, žádné zaváhaní některého z ovladačů.

Interiér

Ceed ve verzi SW vyhověl prozatím veškerým nárokům, které jsem na něj kladl. Někdy to tedy bylo o fous (u dovolené v kufru o nočník : - ) ). I s mojí výškou přes 190 cm mohu pohodlně sedět na zadním sedadle. Jako řidič pak nikde necítím nedostatek prostoru. Ani mé pravé koleno není nikde utiskováno. Možná se to bude týkat výrazně menších řidičů, kteří jsou více nalepeni na volantu. Ergonomicky není co vozu vyčítat. Ceed mi při rozhovoru chválil i člověk, který se ergonomii profesně věnuje a shodou okolností dva Ceedy v jeho instituci jezdí jako služební. Nižší postavy si asi mohou také postěžovat na nemožnost podélného posuvu loketní opěrky nebo tvrdý plast v místě dotyku loktu a obložení na dveřích. Já s tím problém nemám. Velmi dobré je standardní rádio. Začal jsem více používat přehrávání hudby z MP3 a rychlost načítání média je rychlá. Vlastně téměř okamžitá. Co by za to některá rádia dala… Materiály v celém interiéru zatím vzdorují opotřebení na jedničku. Třeba kůží (je to opravdu kůže?) obšitému volantu jsem moc nedůvěřoval. První dojem byl ve srovnání s auty koncernu VW významně horší. No jo, jenže například u Yetiho jsem měl po stejných kilometrech několik jizev na kůži volantu od nehtů a prstenu a na sedadlech se ve výbavě Experience oběvovaly žmolky z odřeného čalounění. U Ceedu volant i sedadla zatím bez poskrvny. A to i na místě využívaném k přepravě dítěte. Podíváme-li se na úroveň zpracování, pak mohu zopakovat výtku k trochu nařasenému látkovému potažení sedadel a drobné provrzávání, které se ozývá z prostoru nad středovými výdechy klimatizace při přejezdu větších nerovností, jako jsou třeba železniční přejezdy. Jinak se v autě ozývá pouze roletka kufru. Tak jako u všech aut, která ji mají a která jsem řídil nebo v nich jel jako spolujezdec. Subjektivně se mi zdá, že buď se do auta o fous víc práší, nebo jsou zde použity plasty, na kterých je prach nějak více vidět. Alespoň jednou za měsíc prach z palubní desky a dveří utřu.

interiér Kia Ceed

Kde jsou chyby?

Kde jsou ty chyby? Tak kde jsou ty chyby? Přesně tak by se ptal přísný kritik. Po dosavadní zkušenosti s autem musím napsat, že jich je zatraceně málo. A že se budu opakovat. Je to podsvícení palubního počítače, které způsobuje jeho horší čitelnost na sluníčku. Je to zmíněný vyšší hluk od podběhů. Jako spornou vidím využitelnost přihrádek pod dnem zavazadelníku. Mezipodlahu, kterou můžete dát do nižší polohy, když převážíte objemnější předměty, považuji za lepší řešení. Na druhou stranu, výška zavazadelníku například u nového Golfu Variant je po roletku obdobná (Auto 7 uvádí 455 mm, Kia Ceed SW naměřeno 460 mm).

Co Vás zajímá

LAK. Dlužím Vám obrázek výsledku drobného karambolu, který jsem autu způsobil na dovolené v Itálii při parkování ve velmi stísněném prostoru. Povedlo se mi „napíchnout“ nárazník na ostrý obrubník. Myslím, že otázka kvality laku je dočasně zodpovězena tím, že se v okolí škrábnutí nezačal lak nijak dál loupat. Uvidíme, zda s tím něco neudělá zima. Jinak na laku auta žádná chyba, dokonce ani žádný šrám z parkovišť. A nevěřím tomu, že lak Ceedu nikdy neposloužil jako „opěrka“ dveří některého ze sousedních aut.

Pozůstatek drobné nehody

Světla. Již dříve jsem výkon tlumených světel označil za dostatečný. Ne lepší, ale také ne nedostatečný nebo špatný. Vyzkoušel jsem, že světla svítí dále, než u předchozí generace Ceedu. Při porovnání s jinými auty je to, subjektivně, nepatrný podprůměr. Dálková světla jsou v pořádku.

Kdy zveřejním odpovědi na dotazy zaslané importérovi. Zde je odpověď jednoduchá – ihned po jejich obdržení. Jindy bezproblémová komunikace s Kia Motor Czech se v tomto ohledu poněkud zadrhla a ani urgence z mé strany nepomohly. Nakonec možná pro Vás dobře. Nechte se překvapit, co za informace o konstrukci auta a k budoucnosti Ceedu a hlavně k Vašim dotazům se zde na webu objeví…

Kolik lidí čte tento web? O web www.test-kia-ceed.cz se zajímá ke třem tisícovkám čtenářů měsíčně, 40% z nich je pravidelných čtenářů. Každá návštěva znamená v průměru přes 4 přečtené články. Kolem 80% čtenářů je z ČR, cca 15% ze Slovenska. Návštěvnost webu tak odpovídá mým odhadům podle hledanosti klíčových slov na vyhledávačích. Dostávám od Vás dobré nápady na co se v testu zaměřit. Mohu prozradit, že Vás bude čekat například „kufrová válka“ napříč modelovou řadou Kia a pokud to bude možné domluvit s dealerem, tak i s modelovou řadou Škoda. Za Vaše zkušenosti se Ceedem, další tipy na články, dotazy a připomínky budu samozřejmě rád!

Přehled komentářů

  1. KIA CEED SW-první rok provozu (Ing.Aleš Vaněček, 21.2.2014 22:28:21)

    Dobrý den, velice chválím Vaše hodnocení vozidla, je to napsané přehledně a je tam všechno, co je potřeba. Já mám novou KIU CEED SW 1,4 od 4/2013, mám najeto 10000 a musí Vám dát ve všem zapravdu. I já mám stejné zkušenosti, jen mě kuna kabeložravá překvapila hned po měsíci užívání.ale oprava byla v pohodě.pro jistotu mi vyměnili i lambda sondu.vše šlo na pojišťovnu.Jen se chci zeptat, jestli k programu KIA 777 musí být nějaký doklad, že je vozidlo v tom programu nebo jestli to je automatické podle datumu koupě.jinými slovy, zda mám mechaniky na to upozornit nebo ne (jde o práci zdarma).děkuji za odpověď i za skvělý test.

  2. JAKÝ MOTOR VYBRAT (Ilona, 15.3.2014 12:24:20)

    Dobrý den, moc děkuji za rozsáhlé zkušenosti o tomto autě. Právě zvažuji koupi Kia pro ceed a nevím jaký motor zvolit. Auto nebude rodinné, ale pouze pro využití v městském provozu.Budu ho užívat pouze já. Můžete mi prosím poradit jaký motor vybrat? Moc děkuji

  3. pro Ilonu (Honza (test-kia-ceed.cz), 27.3.2014 13:15:09)

    Dobrý den Ilono,
    děkuji, zároveň se omlouvám za pozdější reakci na Váš dotaz.
    Ke karosářské verzi se i s ohledem na budoucí prodej vozu nejlépe hodí motor 1,6 GDI. Nejlépe, když si tento motor sama vyzkoušíte během zkušební jízdy.

  4. pro Aleše (Honza (test-kia-ceed.cz), 27.3.2014 13:19:49)

    Dobrý den Aleši, díky, jsem rád, že mé zkušenosti potvrzujete.
    Tak s kunou jsem měl větší kliku. K programu 777 teď budu mít zajímavou zkušenost - převod mezi dealery, kde byo auto koupeno a kde bude servisováno. Ale pokud se nepletu, u dokladů k autu jsem nějaký dokument - brožurku měl. Myslím, že je to dokument z této stránky označený jako "Ke stažení"
    http://www.kia.com/cz/content/program-kia-777/

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy