10.000 km – bez ztráty kytičky

Pneumatiky, na kterých testovaný Ceed jezdí, „zdobí“ kytičky (jako znak ekologických pneumatik šetřících palivo). A právě na nich urazil vůz již 10.000 kilometrů. Bez ztráty kytičky za spolehlivost. Jaké celkové hodnocení si po této vzdálenosti Kia Ceed zaslouží?

Interiér

V interiéru jsem stále nezaznamenal žádné opotřebení. Také funkčnost všech ovládacích prvků je stále příkladná. Při nedávné dovolené pak Ceed prokázal, že prostorem opravdu vyhoví i jako rodinné auto a praktická využitelnost zavazadelníku je možná lepší, než se při prvním pohledu do něj zdá. Co interiéru určitě v blízké době dopřeji je pečlivější úklid. Hluboká palubní deska si zaslouží utření prachu, koberce i rohožky vyluxování a také je třeba vyházet ty různé drobnosti, které se v autě časem hromadí. Čalounění, výplně dveří žádnou údržbu nepotřebují, dokonce ani u dveří okopávaných z dceřiny autosedačky. Z funkčních věcí musím pochválit ventilaci a autorádio. Kvalitu obého jsem ocenil právě při dovolené, kdy se zvuk rádia ani po deseti hodinách neomrzel (poslouchal jsem rádio, cd i mp3 z flashky připojené k USB vstupu). Klimatizace pak zvládala tropická vedra ke čtyřicetistupňovým teplotám bez toho, abych musel mít v autě průvan studeného vzduchu. Její účinnosti zřejmě pomáhá celková plocha výdechů, které jsou díky svým rozměrům a rozmístění v autě (palubní deska + výdechy pod předními sedadly) schopny dopravit i na nejnižší stupeň ventilace dostatek chladného vzduchu od klimatizační jednotky. Pro člověka, kterému nedělá studený průvan dobře je to velké plus.

Exteriér

Při koupi Ceedu jsem samozřejmě věděl o stížnostech některých majitelů (1. generace) na kvalitu laku. Nevím, zda je to štěstí, nebo se o tolik zlepšil výrobce, ale dosud nemám na autě jediný nedostatek laku, za který bych si sám nemohl. Na předku auta nejsou stopy odprýsknutého laku od odlétajících kamínků, to samé na zbytku karoserii. Dokonce ani sídlištní parkování dosud nepřineslo žádné škrábance nebo odřeniny od dveří či nárazníků jiných aut. Za jediný škrábanec (po umytí jsem zjistil, že spíš jen škrábaneček) na předním nárazníku si mohu sám – v těsném prostoru jsem zavadil o roh nezaobleného obrubníku. Upřímně – zpoza volantu jsem si myslel, že škoda bude horší, než je, a že přibyde článek o práci s korekční lakovou tužkou Nepřibyde.  (Foto odřeniny doplním).

Motor, spotřeba, jízda s autem

Jsem spokojený. Spotřeba měřená dle tankování (palubním počítačům se žel bohu nedá věřit) se prakticky celou dobu drží těsně pod sedmi litry. Vzhledem k tomu, že nejméně ze dvou třetin tráví auto čas popojížděním po Praze či jízdami po dálnici a pouze zbytek lze považovat za klidné přesuny po meziměstských silnicích, považuji spotřebu za dobrou. Líbí se mi její nezávislost na stylu jízdy nebo na zatížení auta. Nemění se více než o litr. Jízdní výkony auta se s najetými kilometry také zlepšily. Jako by motoru narostla svalová hmota, je znatelně hbitější, než při prvních desítkách a stovkách kilometrů. Kdy jsem si změny všiml? Někdy kolem sedmého tisíce kilometrů. Spotřeba oleje dosud nulová, spolehlivost absolutní. Překvapila mě čistota v motorovém prostoru. Že by to gumové těsnění v předku kapoty? Pokud se ptáte, zda je motor 1,4 o výkonu 73 kw dostatečný pro poměrně těžké auto, říkám, že dostatečný ano. Právě rodinná dovolená mě přesvědčila, že motor si s autem dostatečně poradí i při zatížení, dlouhých stoupáních apod. Ale… Pokud chcete mít jistotu rezervy výkonu, nebo jezdit dynamičtěji, pak si pořiďte motor silnější. Pokud srovnáváte jízdní projevy 1,4 CVVT v Ceedu s 1,2 TSI v Octavii, pak Vás Ceed určitě nezklame. U motoru si cením ještě dalších věcí – ticha. Bez ohledu na to, jak vysoko či nízko se pohybuje ručička otáčkoměru, ve voze se motor projevuje tiše a jeho zvuk (což chápu jinak, než hluk) není nijak nepříjemný. Dobře jsou také zkonstruované všechny komponenty s motorem spojené. Spojka, plyn, řažení – vše se ovládá příjemně.

U jízdy mě napadají jen dvě věci, které zmíním v záporných souvislostech. Mnou stále omílané odhlučnění podběhů a trochu přidávám i naladění posilovače řízení. Je to vlastně jediná věc, ve které je Ceed horší, než třeba Octavia. Pocit z řízení, z tuhosti odporu posilovače… Nějak to tam ve VW umí prostě líp. A Ceed to nedožene ani možností tuhost posilovače měnit (režimy Comfort – Normal – Sport).

Jízdní vlastnosti

Naprostá spokojenost. Nenastala situace, kdy bych Ceedu nevěřil nebo kdy bych mohl svádět nějaké jízdní nepohodlí na auto. Prozatím byli vždy terčem mé zloby silničáři. Jsem zvědavý na zimu. Na suchu či mokru se auto chová prostě výborně a není mu co vytknout. To se týká i prudkých brždění nebo krizových vyhýbacích manévrů. Ani jedněmu se člověk bohužel na našich silnicích (a Italských, ať nepomlouvám jen tuzemské řidiče) nevyhne.

Celkové hodnocení

Jsem rád, že jsem si auto pořídil. Na věci jsem vcelku náročný, snažím se vždy za své peníze dostat to nejlepší, co se dá. Ceeda jsem zvolil ze dvou důvodů – nechtěl jsem za auto platit o mnoho víc, než za kolik jsem to předchozí po dvou letech provozu prodal (Yeti), chtěl jsem více prostoru pro zavazadla a chtěl jsem auto spolehlivé a s dobrou zárukou i servisem. Důležité je pro mě i pohodlí a bezpečnost. O tom posledním se, doufám, osobně nepřesvědčím. U ostatních parametrů ale nemám k autu výhrad. Jsem tedy spokojeným majitelem. A občas se přistihnu, že z řízení Ceedu mívám radost : - ). Zmíním ještě jeden faktor. Vyrostl jsem z toho, abych si kupoval auta, která mi budou vrstevníci nebo sousedé závidět. Přestože se mě pár sousedů ptalo, co že je to za auto, jak jsem s ním spokojený a že se jim líbí, zatím ho nikdo na veřejně přístupném parkovišti klíčem neobjel. A když ho postavím vedle sousedovy Fabie Combi 1,4 16V za stejnou cenu… Vím, že jsem neudělal špatnou koupi : - ).

Spolehlivost

Prozatím absolutní. Nic se nerozbilo, nic ani nezaváhalo. Jen tak dál…

Pokud se chcete na cokoliv zeptat, pište do diskuze nebo na mail 2partners@email.cz

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. spotreba a octavia ii (David, 10.8.2014 13:17:05) Odpovědět

    Dobry den,mam zajem o tento vuz, ale znami mechanik tvrdi, ze je lepsi si koupit ojetou octavii 1,9tdi 77kw nez kiu seed.Ma lepsi spotrebu a dily jsou take dostupnejsi.Co myslite co byste preferoval?Najedu denne 50km do prace tak nevim.Kia je za ty penize uplne nova to si myslim ze je bomba.Mel jsem renault megane combi 1,5dci 78kw a doslova jsem brecel kdyz mi odesel motor tak se i dieselu bojim.Poradte prosim.

  2. Kia,příjemné překvápko (Jirka, 30.9.2015 13:12:17) Odpovědět

    Škoda byla vždy na prvním místě,odjel jsem je čtyři a ted mám Kiu Ceed 1,4,závodničky vypadají jinak,ale jsem velmi překvapen jízdními vlastnostmi,vybavením,prostorem a hlavně tichostí motoru,tento model 2014 se může s klidem postavit daleko zvučnějším značkám,bezproblémový provoz,ok podvozek,no,trošku hluč.podběhy,ale jinak naprostá spokojenost,o vzhledu a výbavě nemluvě.Vím o čem po 2,5milionu km mluvím,takže směle kupujte

  3. Rozhoduji se co koupit (Petr, 8.3.2017 10:49:26) Odpovědět

    Přeji Vám dobrý den. Zvažuji koupi novějšího vozu (teď mám Hondu Accord 2.0i,benzín, 96kW)a do oka mi padla Kia Ceed od roku 2013, líbí se mi její prikrčená přední maska, která ani po letech desingově nezestárne, také interiér je velmi pěkný a za rozumnou cenu i nadstandardně vybaven, oproti škodovkám. Chci se Vás zeptat, jestli je lepší volbou motor 1.4 nebo 1.6 v benzínu, protože jsem z Hondy zvyklý na svižnější jízdu, pokud to potřebuji, tak nevím zda bude motor 1.4 dostatečný, nebo zda zvolit raději 1.6, většinou bude obsazen dvěma cestujícími. Dále se chci zeptat na zkušenosti se závadami, jak exteriéru, tak i interiéru a případnou cenu oprav, nebo povinných servisních prohlídek v rámci záruky. Zajímá mne vše. Vaši recenzi jsem si přečetl, tak věřím, že můžete mít ještě další nové zkušenosti. Děkuji za každou Vaši informaci. Petr.

Klady a zápory Ceedu

+ prostor v interiéru

+ pořizovací cena

+ rozsah reálně využitelných otáček motoru

+ odhlučnění interiéru od motoru

+ malý aerodynamický hluk

+ podvozek - jistota i pohodlí

- odhlučnění podběhů

- mělký zavazadelník

- podsvícení přístrojového štítu (nutnost častého upravování intenzity)

- občasné provrzávání plastu u rádia (od cca 35.000 km) a v madle dveří u řidiče (od cca 55.000 km)

Spotřeba

Ujeto kilometrů: 82.265 - konec

Průměrná spotřeba: 6,93 l/100km

Závady

bez závad

Náklady na servis

25.10.2013 - 16.646 km

Zimní prohlídka (zdarma v rámci programu 777), přezutí kompletních kol

267,- Kč

2.4.2014 - 29.398 km

Prohlídka 1 rok / 30.000 km (vozidlo bez závad)

1.937,- Kč

27.3.2015 - 58.550 km

Prohlídka 2 roky / 60.000 km (vozidlo bez závad)

+ výměna stíracích lišt

+ přezutí kompletních kol

3.412,- Kč

21.3.2016 - 78.532 km

Prohlídka 3 roky (vozidlo bez závad)

+ přezutí kompletních kol

1.933,- Kč

Tip:

Levné pneu s ověřeným původem pro vozy KIA. Nakupte pneumatiky za nízké ceny na Pneumatiky.cz


Oblíbené odkazy